Centra przesiadkowe Sindbad
Zmiana autokaru w Sindbadzie - przewodnik po Portach Opole i Świecko
Podróż autokarem Sindbad może obejmować zmianę autokaru w jednym z naszych głównych punktów koordynacyjnych. Proces ten jest w pełni zorganizowany, nadzorowany przez doświadczoną obsługę i przebiega w komfortowych warunkach.
Dwa najważniejsze punkty zmiany autokaru to: Port Opole Port Świecko
Zawsze dążymy do tego, aby Twoja podróż była bezpieczna i przyjemna. I chociaż zdarza się, że podczas przejazdu konieczna jest zmiana autokaru na inny, robimy wszystko, aby odbyło się to sprawnie i w komfortowych warunkach. Jeśli podczas Twojej podróży zaplanowana będzie zmiana autokaru, nie obawiaj się, autokar docelowy ma obowiązek poczekać na wszystkich pasażerów dojeżdżających do centrum przesiadkowego, a w autokarze docelowym będzie czekało na Ciebie wolne miejsce. W razie jakichkolwiek wątpliwości zapytaj załogę autokaru lub skontaktuj się z naszą Infolinią pod numerem +48 77 443 44 44.
Firma Sindbad realizuje połączenia między 220 miastami w Polsce, a ponad 420 miastami w Europie. Dlatego uruchomiliśmy w Polsce 2 centra zmiany autokarów, aby by tak duża oferta przewozowa mogła być realizowana. Pasażerowie dzięki temu w prosty i elastyczny sposób mogą realizować połączenia międzynarodowe.
Przy rozpoczęciu podróży przekazywana jest karta pokładowa z informacjami o:
- numerze autokaru początkowego,
- miejscu docelowym,
- numerze i godzinie zmiany autokaru,
- numerze autokaru docelowego i stanowiska,
- numerze biletu lub rezerwacji,
- liczbie nadanych bagaży.
Do bagażu rejestrowanego dołączany jest pasek bagażowy z danymi i numerem stanowiska docelowego.
Autokary oznakowane są indywidualnym numerem widocznym z przodu, z tyłu i nad wejściem. Po nadaniu bagażu obsługa przydziela miejsce w autokarze docelowym.
Port Opole
Port Opole to międzynarodowy dworzec autobusowy Sindbad i główny punkt koordynacyjny w południowej Polsce. Jego otwarcie w 2018 roku pozwoliło usprawnić proces zmiany autokaru, a nowoczesna infrastruktura zapewnia wygodę podróżnych.
Plac dworcowy ma blisko 2 hektary i w centralnej części znajduje się zadaszona wiata z rozmieszczonymi stanowiskami dla 36 autokarów:
- po prawej stronie - od A1 do U1
- po lewej stronie - od A2 do U2
Dzięki bezpłatnym wózkom bagażowym łatwo przetransportować bagaż między autokarami. W przypadku trudności z odnalezieniem stanowiska można skorzystać z pomocy obsługi dworca w odblaskowych kamizelkach.
W centralnym miejscu, między stanowiskami A1 i A2, znajduje się dwustronna tablica elektroniczna z planowaną godziną odjazdu autokarów.
Na terenie portu Opole dostępne są:
- Punkt informacyjny, w którym uzyskasz wszystkie niezbędne informacje,
- Poczekalnia znajdująca się w budynku dworca,
- Parking dla około 80 samochodów,
- Toalety (opłata 2 zł lub 0,50 EUR, płatność kartą lub monetami),
- Automaty z przekąskami,
- Punkt gastronomiczny z kanapkami, wypiekami, napojami, kawą i herbatą.
Port Świecko
Port Świecko to główny punkt koordynacyjny dla podróży z północnej i centralnej Polski do krajów Europy Zachodniej, takich jak Niemcy, Francja, Holandia, Belgia, Luksemburg, Włochy, Szwajcaria, Austria, Dania, Szwecja, Norwegia i Wielka Brytania.
Port Świecko ma zadaszoną, oświetloną wiatę z rozmieszczonymi stanowiskami:
- numery 1-9
- po przeciwnej stronie numery 10-17
Na terenie portu Świecko znajdują się:
- Sklep spożywczy (Carrefour Express),
- Kantor wymiany walut,
- toalety (opłata 2 zł lub 0,50 EUR, płatność kartą lub monetami),
- punkty gastronomiczne z ciepłymi posiłkami, kanapkami, napojami, kawą i herbatą.
Niezależnie, czy jesteś pasażerem z północy czy południa, jedziesz z Gdańska czy Krakowa zapewniamy, że ewentualna zmiana autokaru w w/w centrach jest bezproblemowa. Dostaniesz informację od załogi o numerze autokaru, do którego należy się udać oraz masz czas, aby chwilę odpocząć przed dalszą podróżą lub zrobić zakupy. Wszystkie autokary są oznaczone według tego samego schematu, a w przypadku pytań zawsze udzielimy odpowiedzi i pomożemy.
Centra przesiadkowe Sindbad - FAQ
To element podróży, w którym kontynuuje się trasę innym autokarem. Proces jest w pełni zorganizowany i nadzorowany przez obsługę.
Autokar docelowy zawsze czeka na pasażerów i ma przygotowane miejsca.
Jeśli w planie podróży znajduje się zmiana autokaru, nie trzeba się obawiać – autokar docelowy ma obowiązek poczekać na wszystkich pasażerów dojeżdżających do centrum przesiadkowego. W nowym autokarze zawsze czeka przygotowane miejsce. W razie pytań można zwrócić się do załogi lub skontaktować z Infolinią Sindbad pod numerem +48 77 443 44 44 (czynna codziennie w godz. 8:00–22:00, opłata wg taryfy operatora).
Najczęściej w Porcie Opole lub Porcie Świecko – w zależności od trasy podróży.
Imię i nazwisko, miasto początkowe, numer autokaru początkowego, miejsce docelowe, miejsce i godzina zmiany autokaru, numer autokaru docelowego, numer stanowiska, numer biletu lub rezerwacji, liczba nadanych bagaży.
Bagaż odbierany jest od kierowcy autokaru początkowego i przekazywany do autokaru docelowego. Każdy bagaż posiada pasek bagażowy z danymi podróżnego.
Numer autokaru i stanowiska znajduje się na karcie pokładowej oraz pasku bagażowym. Stanowiska są wyraźnie oznaczone, a obsługa zawsze służy pomocą.
Tak, zmiana autokaru połączona jest z przerwą, w trakcie której można skorzystać z toalety, zrobić zakupy lub zjeść posiłek.
Wystarczy podejść do obsługi autokaru lub pracowników portu – wskażą właściwe miejsce.
